ايجاد کمربند سبز براي 16 شهر چهارمحال و بختياري تصويب شد

کد خبر: 190915 تاریخ انتشار: 1402/01/15 01:26:08
نمایش: 768
اخبار
مديرکل دفتر فني، امور عمراني، حمل و نقل و ترافيک استانداري چهارمحال و بختياري گفت: از 43 شهر استان تاکنون انجام مطالعه براي ايجاد کمربندي سبز شهري براي 16 شهر تصويب شده است.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، داريوش رضايي روز سه شنبه 15 فروردين با اعلام اين خبر افزود: مطالعه کمربند سبز شهري براي سه شهر استان به پايان رسيده است و در شرف اجراي اين طرح قرار دارند.

وي ادامه داد: كمربند سبز فضاهاي عريضي است كه در حاشيه و يا پيرامون شهرها ايجاد و علاوه بر اينكه رشد بي‌رويه اين مناطق را كنترل مي‌كند، اجراي اين طرح، فرصتي سبز براي نفس كشيدن شهروندان و كاهش آلودگي ناشي از پديده گرد و غبار نيز محسوب مي شود.

مديرکل دفتر فني، امور عمراني، حمل و نقل و ترافيک استانداري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: با تحقيقاتي كه توسط متخصصان و كارشناسان امور شهري انجام شده يكي از راهكارهاي مناسب و اصولي براي افزايش سرانه فضاي سبز و بدنبال آن كاهش آلودگي ها و در واقع ايجاد فضايي به عنوان ريه هاي شهر براي نفس كشيدن بهتر شهروندان، اجراي طرح كمربند سبز است.

رضايي افزود: كمربند سبز در واقع نواري از درختان و درختچه ها است كه به دور شهرها كشيده مي شود و داراي كاركردهاي چند گانه است ولي بيشتر به منظور جدا كردن فضاي اصلي از حومه و همچنين حفاظت شهرها در مقابل آلودگي و گرد و غبار، ايجاد مي شود.

وي خاطرنشان کرد: اميد مي رود با اجراي اين طرح در استان بتوان بخشي از نياز به ايجاد فضاي سبز شهري را جبرانکرده  و در کيفيت زندگي شهروندان گام موثري برداشته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1401/02/28

قوانین:


 قانون هوای پاک
   قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها
قوانین مربوط به ساخت و ساز خارج از حریم و محدوده شهرها
فلوچارت قانون ماده 99 قانون شهرداری
فرایند صدور مجوز ساخت
فرم تکمیل پرونده کمیسیون ماده 99 استان
رسیدگی_به_شکایات_مناقصات
آیین نامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
آيين نامه احداث بنا وايجاد تاسيسات در خارج از محدوده وحريم شهرها​
آیین نامه نصاب ​
بخشنامه وزارت کشور ​
قانون الحاق یک بند و 3 تبصره به عنوان بند 3 به ماده 99 قانون شهرداریها​
قانون منع فروش و واگذاري اراضي فاقد كاربري مسكوني براي امر مسكن به شركت
آیین نامه اجرایی مناطق نمونه گردشگری کشور
ضوابط و معیارهای استقرار واحدها و فعالیتهای صنعتی و تولیدی
 

پیام و هشدارها